FAQ 2018-03-19T07:57:00+00:00

FAQ – Veelgestelde vragen

Heb ik een verwijsbrief nodig? 2018-03-19T07:49:29+00:00
Nee, U kunt direct een afspraak maken zonder tussenkomst van de huisarts.
Komt u via het ziekenhuis, bijvoorbeeld na een operatie,  dan zal de medisch specialist uit het ziekenhuis, u wel een verwijsbrief meegeven die wij graag ontvangen bij het eerste consult.
Wat neem ik mee bij het eerste consult? 2018-03-19T07:50:11+00:00
U dient u een ID-bewijs mee te nemen. Zodoende kunnen wij het BSN-nummer en het ID nummer overnemen voor een correcte afhandeling met de verzekeraar.
U mag een handdoek meenemen en indien mogelijk, makkelijk zittende kleding. Bij het bewegingsonderzoek kan het noodzakelijk zijn dat u zich ontdoet van bovenkleding zoals een broek of shirt. 
Hoelang duurt een consult? 2018-03-19T07:50:25+00:00
Over het algemeen 25 minuten. Dit kan variëren afhankelijk van de blessure en de daarvoor noodzakelijke behandeling.
Wordt mijn behandeling vergoed door mijn zorgverzekeraar 2018-05-03T17:16:31+00:00
Het aantal behandelingen fysio- en manuele therapie dat de zorgverzekeraar vergoedt, is afhankelijk van het aanvullend pakket dat u hebt gekozen. Zonder aanvullende verzekering krijgt u de nota na de behandeling toegestuurd. Voor iedereen jonger dan 18 jaar, zit fysiotherapie en manuele therapie in het basispakket.
Let op:Voor chronische aandoeningen die op de Chronische Lijst staan, is wel een verwijzing nodig. Voor de 1e20 behandelingen heeft u een aanvullende verzekering nodig, vanwaaruit deze vergoed worden. Vanaf de 21e behandeling krijgt u de behandelingen vervolgens volledig vergoed. Dit is per aandoening en niet per kalenderjaar. Houdt u er rekening mee dat dit onder het eigen risico valt en zodanig belast wordt.

Voor meer informatie omtrent de vergoeding bij uw zorgverzekeraar klikt u hier Vergoedingen 

Heeft Orthomotive contracten met alle verzekeraars? 2018-03-19T07:50:54+00:00
Ja. Wij zijn bij alle zorgverzekeraars gecontracteerd.
Wat zijn de kosten van een behandeling? 2018-03-19T07:55:23+00:00

Reguliere zitting fysiotherapie – €35,00
Reguliere zitting Manuele therapie – €44,50
1e behandeling fysiotherapie, inclusief intake & onderzoek – €45,00
1e behandeling manuele therapie, inclusief intake & onderzoek – €54,50

Eenmalig fysiotherapeutisch onderzoek en behandeling: € 75,00

Toeslag voor behandeling op locatie – €19,15

Een niet nagekomen afspraak (wijzigingen of afmeldingen dienen 24 uur voor aanvangstijd te geschieden): het tarief van de afgesproken behandeling.
Neem bij vragen of twijfel over vergoedingen en/of tarieven contact met ons op. Eventuele andere behandelingen of trainingen in overleg.

Wij hebben met alle zorgverzekeraars een contract.

Word ik bij het eerste consult direct behandeld? 2018-05-03T18:14:14+00:00
Bij Orthomotive streven we ernaar om u ook bij een eerste consult direct te behandelen. Soms is hiervoor de tijd wat beperkt en zodoende de behandeling wat korter. In ieder geval geven we u zoveel mogelijk tools mee om u op weg te helpen bij uw herstel.
Wat te doen bij een klacht aangaande uw behandeling bij Orthomotive? 2018-03-19T07:53:14+00:00
Als u een klacht heeft over uw behandeling laat dit dan zo snel mogelijk weten aan uw behandelaar. In overleg kan een ontstaan probleem of onduidelijkheid opgelost worden. 
Wij, bij Orthomotive, staan voor kwaliteit, professionaliteit en een persoonlijke benadering. Mocht u dit anders ervaren hebben dan horen wij dit graag.
Indien u zich, ondanks overleg, niet gehoord vindt, dan kunt u altijd gebruik maken van de klachtenregeling van onze beroepsorganisatie het KNGF, Postbus 248, 3800 AE Amersfoort.